Rozchodit hru nebylo zas tak těžké, když člověk ví, kam sáhnout. Aby mohl být port co nejjednodušší, potřebujeme spustit nejprve nějaký TCP/IP stack, což způsobí podporu sítí v Amize (ale rozhodně není třeba být online, ani jsem neměl v Amize zastrčenou síťovku). Následně se pustí server a nakonec klient. Určitě by na to všechno šla napsat nějaká dávka, leč oněch šest kliknutí ke spuštění hry není zas takový problém, že?
Překvapilo mne, že hra běží skutečně svižně přesto, že jede v okně na desktopu. Díky MUI rozhraní nejsme nijak omezováni v ovládání, takže fronty jednotek vytváříme pomocí drag'n'drop a podobně. Grafika se překresluje rychle a rychlost soupeřů, co jsem zkoušel pár stovek tahů, je rovněž velice vysoká i v pokročilejších fázích hry.
Na Aminetu jsem našel pouze verzi 1.13 (Amiga 1.17), oficiálně je snad poslední ale verze 1.18 - leč ta je na stránkách Sebastiana Bauera momentálně nedostupná. Stejně tak jsem chvíli hledal knihovny guigfx.library a render.library - strýček Google ale pomohl například tímto souborem. Krom toho si do Amigy nainstalujte MUI 3.8 a nějaké to síťové rozhraní - například Miami nebo Genesis. Domnívám se, že "současní Amigisté" tak jako tak mají již dávno ve svých Amigách nainstalované, vždyť bez toho skoro nejde žít ;).
Nenašel jsem zmínku o minimálních požadavcích ke spuštění, krom obligátního procesoru 020 a OS3.0. Odhaduji, že na 030 a 8 MB RAM pojede hra velice dobře i s větší mapou, pokud se přežije úvodnější delší loading (do půl minuty odhaduji). Na 060 mi přijde hra ideálně rychlá, start do deseti sekund. Potenciálním problémem ale může být rozlišení Workbench. V PAL-hires interlaced (640x512) je hra myslím naprosto v pohodě, leč nebudu se tvářit, že jde o nějaké ideální rozlišení, hlavně pokud nemáte scandoubler. V libovolném nižším rozlišení (640x256) bych hru nerad viděl. Stejně tak jsem narazil při pokusu o rozlišení vyšší (1024x768) - hra se odmítla spustit, patrně guigfx knihovna špatně identifikuje nastavené hodnoty a tvrdohlavě mi tvrdí, že je rozlišení příliš nízké. A při nastavení 640x720 (obskurní, ale funkční) se hra sice spustila, ale okno se odmítalo roztáhnout více, než v 460x540, takže jsem si moc nepomohl (ale vypadalo to i tak sexy). Možná se dá něco nastavit v konfiguraci, namátkou jsem to neodhalil.
Vyšší, obskurnější rozlišení vypadá také docela dobře, ale hratelnosti moc nepřídává, herní okno je naopak menší. Ale jako efekt zaujme. (640x720).
Nabízí se otázka - Freeciv pro Amigu je poslední verze z roku 2003. Ale nejsou náhodou i jiné hry, převážně 2D tahovky, které by si zasloužily předělat pro 68k Amigy? Co třeba takový Battle of Wesnoth?
Do té doby tady ještě máme Foundation, jakousi mutaci klasických Settlers. Taky vymazlená hra zdá se.
Žádné komentáře:
Okomentovat