![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjmh19U1Tt-AG7LWoOAltpc_RTFzWuF4zBCkHRTdc97FZSTph0eo9Asi72ev3crKz6KIx53G2jx22JIcEKI6XfgfVEPVezkX2gc9iPQGYmv0bCZvq1MJl0EvuEc7FOGFJVTsjaqouUGq-E/s320/946578_20080728_screen017.jpg)
Waria mám docela hrát, i když hlavně kvůli jeho setům miniher Touched a Smooth Moves. Jeho Wariolandí hry jsem celkem mohl hrát, ale nijak mne extra nepřesvědčily. Každopádně hlad po 2D hopsačkách je obecný a po povedeném Bionic Commando Rearmed, Megaman 9 a Braid jsem si říkal, s čím přijde Nintendo. A přišlo.
Na novém Wariovi se mi asi nejvíc líbí grafika. Poctivě a krásně kreslená grafika s obrovským smyslem pro detail, kde se objekty na obrazovce nerozpadnou na pixely, ani v případě zoomu obrazu. Samozřejmě, musí vám vyhovovat ten grafický styl, který se naopak nezměnil a pro mne osobně je to dobře, protože mi to lahodí oku. S grafikou souvisí i povedené animace, kterých je navíc dostatek, vyprávění příběhu v intru mi připomnělo staré dobré časy na Amize se Superfrogem.
Náplň hry je vlastně stejná, jako kdysi. Na GBA jsem s Wariem trávil asi nejvíce času, takže mám možnost to přímo porovnat - je to stejné. Jednoduché ovládání - šipky + dvě tlačítka - tvoří v kombinacích možnost běhu, drcení prostředí zadkem při pádu, zvedání a házení předmětů - vše je při starém. Těmito jednoduchými triky procházíte levely, řešíte zapeklité puzzly, abyste nakonec nasbírali všechny poklady v levelu - a hurá dál. Tento koncept není nijak extra originální nebo zázračný, ale je pořád hratelný, takže k němu nemám výhrady.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg4CNLV_2KbIUdUdyRl5BGu-IQrUob1Q3y3G88jjdiF2dmHcRqWDsfEpD9YJ3USi-feJ0foHjA5yHJ1qNzcnUfm8ijPcxg4SCUcKptGBjNcld-thNKhgymNC3-6S4gsJE3YQDXrAHLRJDE/s320/946578_20080923_screen014.jpg)
U Super Paper Maria bylo Wiimotu použito jen decentně a ke hře to sedělo. Wario Shake It to má ale zakódované v názvu a v principu. Když zrovna nechodíte po svých, tak můžete třesením ovladače docilovat různých výsledků. Od obligátního "oslíčku otřes se" se tak můžete rozkmitat na bradlech a podobně. Další využití pohybového senzoru je při míření - když házíte nějaké předměty konkrétním směrem. Nakláněním velice snadno a přesně trefíte nedostupná tlačítka či nepřátele. Implementace obou hlavních prvků je celkem dobrá, ale obávám se, že to nebude stačit. Postavit na třesení hopsačku, to se mi nezdá.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhGx1RnxLiHZFxaVvVcoA7EK0zgYsQTtTjsWn7V5g7ulFgblWaIlxzfJudMC2Icx7z4a5MsrBQxfJQs2UeLkbQumB9Iv1Nq4UL4Vkg6GSoi_CFrbyDQG6FiyIYV396xyr2ghkIo8flstlY/s320/946578_20080728_screen003.jpg)
Na druhou stranu jsou levely dobře vymyšlené a je zábavné jimi procházet. Mám za sebou teda jenom první tři. Dohrání jednoho je asi na deset-patnáct minut, což při vědomí toho, že jde o začátek hry, napovídá, že jsou poměrně rozsáhlé. Sice procházím, jako horký nůž máslem, ale těch lokací je hodně. Samotný příběh je banální, Wario opět hledá poklady, cpe se česnekem, šťourá v nose a neustále vystavuje svou majestátní zadnici. Vše je při starém, ale není to špatné, to rozhodně ne.
Moje první dojmy jsou asi takové - není to bomba, ale dobře se to hraje, člověka to pobaví, krásně se na to kouká a jako oddychová 2D hopsačka to plní svůj účel, i když větší invenci při ovládání nebo originalitu bych uvítal. První dojmy - 7/10.
http://www.youtube.com/experiencewii
OdpovědětVymazatdoporucujem trailer pozriet do konca. wii znicilo youtube :_))) sranda nie ?