14. 10. 2009

Worm's Catalog

Když jsem se tady nedávno rozplýval nad Worms, měl jsem v hlavě ještě jednu věc, o kterou se chci podělit. Chvíli mi ovšem trvalo, než jsem to našel, takže tomu dávám samostatný článeček.

Totiž někde v té nejtvrdší Worms mánii, kolem roku 1996, jsem na gymnáziu pod vlivem této skvělé hry vypracoval katalog červů, česky řečeno wormů. Němelo to žádnou extra myšlenku. Šlo jenom o to, že grafický design wormů byl nejen nádherný, ale i snadno napodobitelný. Zkrátka a dobře jsem si kreslil wormíky naprosto všude. Jako ukázka poslouží scan mého sešitu na dějepis.


Wormíků jsem nakreslil stovky a to v nejrůznějších variantách, jak je vidět výše. Takže jednoho dne jsem se rozhodl, že všechny wormy překreslím do katalogu, kde budou uloženi pro další generace. První nástřel tužkou obsahoval přibližně stvoku wormů, což mi přišlo málo, takže jsem postupně vymýšlel další, mnohdy reflektující celkem aktuální události nebo reflektovaly reálné osoby (více méně populární) - jako třeba Quitečková Worm (naše fyzikářka s mohutným chmýřím pod nosem - jinak milá holka), Prokop Worm (spolužák) a další. Někde je patrný vliv jiných her - například Virtua Worm - pochopitelně inspirován Virtua Fighterem - ten měl být "3D", ale na papíře je pořád 2D a vypadá tedy stejně, jako normální worm. Baku-Baku Worm je vlastně podobný případ, ale Baku byla zároveň přezdívka pro jednoho spolužáka. Extreme Worm byl inspirován ESPN Extreme Games, které jsem si oblíbil na Playstation. Worm with the VFX-1 snad ani nepotřebuje komentář. Vůbec několik wormů reprezentuje moje nápady na nové zbraně (laser, luk, štít) do hry.

Z této tužky jsem to pak pečlivě překresloval tuží na nové papíry a došlo k několika kosmetickým změnám. Czech Worm přišel o svoje pívo a vznikl z něj Beer Worm, James Bond Worm se rozdělil na dva - James Bond Junior a Mac-Gyver Worm. Byly to ale jen takové detaily.

Počítačové hry té doby byly vždy v angličtině a hrám vděčím za veškerou znalost tohoto jazyka. Ovšem v těch třinácti-čtrnácti letech máte jen chabé znalosti - navíc jsem na gymnáziu měl jen němčinu. Takže už samotný název "Worm's Catalog" je vlastně nesmyslně pojatý. Podobně tak "Worm with Rambo arch" je blbost (znal jsem jen slovo "archer", nikoliv "bow"), Driving Worm, Smoky Worm zní taky divně. Nu což, je to dlouho ;).

Enjoy.




3 komentáře: